شناسهٔ خبر: 175346 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری و کلنگ زنی ۵۰ پروژه راهداری در استان سمنان به مناسبت هفته دولت

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۰ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۲۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افتتاح می شود و به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین در هفته دولت عملیات اجرایی ۳۰ پروژه جدید در شهرستان‌های مختلف استان آغاز خواهد شد.

وی از افتتاح سه پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۷۰ هزار میلیون ریال  خبر داد و گفت: سه شرکت حمل و نقل کالا با اعتبار بیش از ۱۹۷میلیارد تومان در شهرستان‌های گرمسار و سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

منصور کیایی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه‌های اقتصادی ۵۵ فرصت اشتغال مستقیم در استان ایجاد می‌شود.

وی به افتتاح پروژه های عمرانی در حوزه نگهداری راه‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این بخش در مجموع ۱۹ پروژه در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از روکش آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از محورهای استان سمنان خبر داد و گفت: اصلاح و رفع خطر از ۳۰ نقطه پرحادثه و اجرای ۱۰ کیلومتر روشنایی در محورهای استان از دیگر پروژه‌های مهم عمرانی آماده افتتاح در حوزه راهداری استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: اجرای ۶ کیلومتر عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت حفاظتی در حوزه شهرستان دامغان با اعتبار ۳۰۳ هزار میلیون ریال، اجرای عملیات روکش آسفالت پلیمری محور سرخه-آرادان با اعتبار ۳۴۸ هزار میلیون ریال، روکش آسفالت محور سمنان- فیروزکوه با اعتباری افزون بر ۶۲۲ هزار میلیون ریال، عملیات تراش و روکش آسفالت در شهرستان های سمنان، دامغان و مهدیشهر با صرف اعتباری بالغ بر ۳۴۶ هزار میلیون ریال، عملیات آسفالت به طول ۷ کیلومتر در شهرستان های سرخه و سمنان با ۶۹ هزار میلیون ریال، ۶ کیلومتر اجرای آسفالت حفاظتی با اعتبار ۹۹ هزار میلیون ریال، پروژه اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت راه های شهرستان های آرادان، سرخه و گرمسار با اعتباری بالغ بر ۱۴۳ هزار میلیون ریال و عملیات درزگیری با قیر پلیمری با اعتبار ۶۶ هزار میلیون ریال از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح این اداره کل در هفته دولت هستند.

وی افزود: همچنین احداث پروژه روشنایی پل درجزین با اعتبار ۱۲ هزار و ۶۲۷ میلیون ریال، روشنایی تقاطع غیرهمسطح مومن آباد با ۶ هزار و ۸۸۰ میلیون ریال، اجرای عملیات روشنایی نقطه‌ای در نقاط حادثه‌خیز استان با صرف ۹ هزار و ۸۰۰ میلیون ریال و تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی و راهنمایی فولادمحله با صرف بیش از ۳۰ هزار و ۳۹۷ میلیون ریال از جمله پروژه‌های آماده افتتاح این اداره کل در حوزه ایمنی راه‌ها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح راهداری استان در حوزه راه‌های روستایی اظهار کرد: پروژه روکش آسفالت روستاهای شیمی و توچاهی در شهرستان دامغان با اعتبار ۱۵ هزار میلیون ریال، بهسازی و آسفالت دو کیلومتر از راه‌های روستایی جنوب سمنان با ۸۰ هزار میلیون ریال اعتبار، احداث پل ورودی روستای سینک با اعتباری بیش از ۳۰ هزار میلیون ریال، احداث دیوار ساحلی روستای لرد با اعتبار ۱۳ هزار و ۱۹۱ میلیون ریال و تعریض پل روستای گرمکش شهرستان مهدیشهر با صرف  سه هزار و ۴۰۵ میلیون ریال اعتبار از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در هفته دولت امسال هستند.

منصور کیایی همچنین از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی ۳۰ پروژه راهداری استان سمنان در هفته دولت خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیز اعتباری افزون بر پنج میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۸۵ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

وی از انجام ۱۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در این بخش خبر داد و افزود: احداث سه ابنیه فنی، ساماندهی پنج نقطه پرحادثه دیگر، ایمن‌سازی ۱۵ کیلومتر از محورهای استان و تهیه ۱۰ هزار انواع تجهیزات ایمنی و...از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی یادآوری کرد: اجرای پروژه آسفالت حفاظتی، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور سمنان دامغان و محور سمنان-سرخه، روسازی محور چنداب-گرمسار، بهسازی گردنه آهوان در محور سمنان-دامغان، مرمت پل توحید، احداث زیرگذر روستای قدرت‌آباد، پروژه ساماندهی سه راهی فولادمحله، اصلاح نقاط حادثه خیز محور سمنان-گرمسار، تهیه و نصب نیوجرسی در محورهای استان، احداث شبکه ۲۰کیلوولت محور سمنان- فیروزکوه، احداث پروژه روشنایی محور سرخه-سمنان، تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی در محور سرخه -سمنان و عملیات بهسازی روکش آسفالت روستاهای جنوب سمنان از جمله پروژه‌هایی هستند که عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.